The Wet Season is een experimentele etnografie, begin 2007gefilmd in het jungledorpje Bendekondre in Suriname. Door zijn gemeenschapsvoorstellingen, reënsceneringen en onvoorbereide opnamen functioneert deze film tweeledig, als studie van een snel veranderende cultuur in het heden en als historisch document voor de toekomst. Of het eindresultaat gericht is aan de hoofdpersonen, aan de tijdelijke bewoners (filmmakers) of aan de westerse kijker, is een vraag die opgeworpen wordt door een combinatie van lange opnamen, een materialistische benadering, een selectieve ondertiteling en een focus op verschillende vormen van cultureel werk. (BR)