The Spirit of Enquiry
CERN is de grootste bundeling van kennis in de geschiedenis van de mensheid, zelfs nog groter dan bij de Apollo-maanvluchten. Duizenden wetenschappers laten duizenden tonnen apparatuur afdalen in een diepe ondergrondse grot om bijna oneindig kleine atoomdeeltjes te onderzoeken. 'Toen ik de laatste afdrukken maakte van de deeltjesversneller (Large Hadron Collider), leken ze op koepels, graancirkels of Tibetaanse mandala’s.' (SN)