The National Parks Project: Gros Morne
Op papier lijkt het een project met een hoog David Attenborough-gehalte (no offence). Canada stuurt een select gezelschap gerenommeerde filmmakers en musici naar alle Nationale Parken in het land met de opdracht om gezamenlijk een korte film te maken. Het geheel moet de bewustwording van de Canadees voor de onschatbare waarde van ‘s lands natuurschoon bevorderen. Nobel maar ook best saai. Totdat blijkt dat de eerste film gemaakt is door Ryan J. Noth in samenwerking met cameraman Peter Mettler. Op onnavolgbare wijze heeft laatstgenoemde het mystieke landschap van het park Gros Morne weten vast te leggen. De geïmproviseerde soundtrack van Andrew Whiteman (van de band Apostle of Hustle) en Dale Morningstar legt daarbij de juiste accenten.