The Menacing Eye
In een pretpark komt een man een kleine woonwagen binnen met een mes in zijn hand. In de daaropvolgende scène zien we een man oefenen in messen werpen naar een vrouw, vanaf een hobbelpaard. Dit korte filmpje is maar een vingeroefening, een grapje, maar onthult wel voor het eerst een belangrijk motief bij Skolimowski: een man die zijn mannelijkheid bewijst ten koste van een vrouw. (EMK)