In 2002 begon architectuur- en ontwerpbureau Map Office een van de duizenden fabrieken in de delta van de Parelrivier te volgen. Onder de hoede van Map Office heeft deze fabriek zich ontwikkeld tot een fantastisch laboratorium dat de uitdaging van een positief kapitalisme aangaat door middel van milieukunde en sociale voorzieningen voor de vijfduizend arbeiders.
The City of Production gaat over het evenwicht tussen leven en werken. Een prachtige gelegenheid voor een experiment in positief kapitalisme.