Tauwetter
Als de sneeuw smelt en de heuvels van Appenzell bezaaid raken met groene vlekken, zien we emmers water langzaam de helling op en af gaan. Na verloop van tijd verandert de kalme beweging in een wild geslinger. Er klinken schoten, de emmers worden lekgeschoten. Langzaam begint het water te stromen. Dit is het hoogtepunt van een ritueel dat diep in de ingewanden van de berg begint. Dan spuiten waterstralen door de lucht, het water valt op de ontdooiende hellingen en begint wild naar beneden te spoelen, zodat de put in de vallei bijna overstroomt ...