Er is iets vreemds aan de hand met Nathalie, een meisje op de drempel van de volwassenheid. Ze veroorzaakt regelmatig ongemakkelijke situaties door met allerlei twijfelachtige verhalen op de proppen te komen: dat haar handballende Spaanse verloofde is verongelukt, dat ze een relatie heeft met een advocaat in Londen, dat ze zo graag de nagels knipt van haar pianospelende gehuwde vriendje, dat ze eigenlijk Eve wordt genoemd. Ondertussen werkt ze voor een bakker in een dorpje op het Franse platteland. Ze bespiedt een getrouwde oudere man met een klein kind in een landhuis. Langzaam maar zeker ontrafelt zich het mysterie. De suspense wordt gedragen door krachtige beelden, zwanger van symboliek: twee op elkaar liggende kussens op een bed, een ijsschep in een troebele spoelbak, twee paar handen aan een piano, een meisjeshand graaiend in een emmer slakken, het tot bloedens toe knippen van vingernagels, het plagerig voeren van roodnatte aardbeien aan een baby, het met een steen doodmeppen van een opdringerige hitsige hond in de nacht.
Be Good is het regiedebuut van Juliette Garcias (1970), die na haar studie Kunstgeschiedenis aan de Sorbonne in Parijs de montage deed bij tal van speelfilms en documentaires. Ze toont een sterk oog voor detail, waarmee ze het drama indirect en indringend overbrengt, en een groot talent voor spelregie, waardoor de jonge Anaïs Demoustier in al haar ongrijpbaarheid een glansrol kan vervullen.