Reformed Lid After Lid in Tune
McClure creëert hypnotische, overrompelende filmervaringen met een minimale hoeveelheid audiovisuele middelen. Door middel van bepaalde aanpassingen wordt de projector het primaire instrument dat de hersenen voedt. Zijn multiprojectorvoorstellingen onthullen een heftige wereld van hallucinerend vuurwerk voor het netvlies. Hij gebruikt meerdere aangepaste 16mm-projectoren, waaraan gerommeld is, waarvan de motoren bijgesteld zijn en waarbij tersluiks koperen roosters tussen lens en beeldvenster gemonteerd zijn. Met deze gepersonifieerde instrumenten worden (meestal puur zwart-witte) beeldloops getransformeerd tot een absorberend zintuiglijk fenomeen.
Stroboscopische effecten, abstracte vormen, pulsen op het scherm transformeren langzaam terwijl extra, overlappende projectoren merkwaardige halo’s en vreemde 3D-expansies en -contracties veroorzaken. Terwijl steeds meer projectors toegevoegd worden, worden de zintuigen gebombardeerd met licht, geluid en kleur.