This is America! Stratman meandert in O’er the Land (een zinsnede uit het volkslied) langs verscheidene exponenten van de nationale identiteit. Door de film verweven zit het ongelooflijke verhaal van een straaljagerpiloot die op stratosferische hoogte met een schietstoel zijn toestel verliet en er 45 minuten over deed om met kleine omwegen de aarde te bereiken. Hij overleefde het en beleefde hét ultieme waar in feite iedere Amerikaan van droomt.