Money or Life
Deze laatste korte film van Skolimowski speelt tijdens de Tweede Wereldoorlog. Twee mannen treffen elkaar in een pretpark: een slanke man en een grote man, die ruzieën over geld in de nabijheid van enkele Duitse politieagenten. Skolimowski brengt zijn mening over de oorlog duidelijk naar voren en geeft Stanislaw Dygat, de schrijver op wiens verhaal de film is gebaseerd, de gelegenheid om zijn natuurlijke acteertalent te laten zien. (EMK)