Een film die bestaat uit drie delen. De eerst gemaakte aflevering (deel 0) wordt als laatste vertoond. Eerst dus episode 1 (The Pale Horse), dan deel 2 (The Replicated Ruin) en tenslotte dus deel 0 (The House of the Rising Sun).
Alleen deel 0 is wel eens buiten Japan te zien geweest. De delen 1 en 2 zijn ook nog nieuw voor Japan en zijn hier voor het eerst te zien.
In Japan wordt de trilogie gepresenteerd onder de titel Mayumi, wat de naam is van de hoofdpersoon. Mayumi is een vrouw die probeert het hoofd boven water te houden in een plattelandsplaatsje dat economisch veel te lijden heeft van de komst van een groot concern.
In het nulde deel van de serie verschijnt Mayumi’s zuster Naoko plotseling na jaren afwezigheid weer in het plaatsje. Mayumi ontvangt haar met gemengde gevoelens. Ze zet zich over haar weerzin heen, maar niet snel daarna zal de wispelturige Naoko de oorzaak zijn van een dramatische wending in haar leven - als je het nog leven kunt noemen.
De oorzaak van de economische ondergang van het plaatsje wordt met alle middelen bestreden. Mayumi wordt verdronken, maar keert terug als een wraakzuchtige engel: als Lazarus (de internationale titel) is ze uit de dood opgestaan.
In vele opzichten vertelt de serie een erg Japans verhaal over een erg Japanse situatie. Het is dus niet vreemd dat de filmmaker zeer nieuwsgierig is naar de reacties van een Europees publiek op zijn bijzondere onderneming. (GjZ)