Incoherence
Incoherence was het allereerste succesje voor Bong Joon-Ho (1969, Seoul). Van alle Koreaanse regisseurs die in de jaren negentig hun carrière begonnen, is hij misschien het best erin geslaagd om zowel commercieel als kritisch en kunstzinnige succes te boeken. Het is een zwart-komisch triptiekje, gemaakt tijdens zijn studie aan de KAFA, waarin hij de hypocriete, gedragen en immorele stupiditeit van hooggeplaatste personen laat zien. Ook in zijn soepele film- en vertelstijl is de hand te herkennen van de latere maker van Memories of Murder en The Host.