Erotique is de eerste film van Skolimowski die echt surrealistisch overkomt. Een man en een vrouw treffen elkaar in een kamer die bedekt is met kranten. Het meest opvallende meubelstuk is een grote, stoffige spiegel, waarop zij in het Pools het woord erotiek schrijft. De vrouw lijkt zich aangetrokken te voelen tot de bezoeker, maar tegelijkertijd lijkt ze hem afstotelijk te vinden. Is hij een ongevaarlijke vreemdeling of een verkrachter? (EMK)