Ergens in Noordoost-Engeland is een aantal figuren, allemaal geplaagd door ongeluk in de liefde, op een verkeerde manier op zoek naar die liefde. Dan is afgestudeerd, maar slaagt er niet in om werk te krijgen als journalist en bivakkeert op de bank in het luxe appartement van zijn neef. Hij is nieuwsgierig naar het verschijnsel dogging (seks in auto's) en struint het internet af. In een van de chatrooms maakt hij kennis met GEILE GEORDIE MEID en hij doet net alsof hij een expert is in dogging.
Zijn carrièrebeluste vriendin Tanya is zijn gebrek aan ambitie beu. Rob, de neef van Dan, is een wat al te zelfverzekerde makelaar die opschept over zijn dogging-ervaring en net als Tanya geniet hij ervan om de draak te steken met internetjournalistiek. Hij is ervan overtuigd dat Dan Tanya moet dumpen en dringt er bij Dan op aan om eens echt aan dogging te gaan doen. Robs huidige partner Sarah houdt ook wel van zorgeloze seks al fresco. Ze woont in de buurt, bij haar al te bezorgde vader, maar leidt via chatrooms een opwindend leven als GEILE GEORDIE MEID. Intussen zit Jim achter haar aan. Die heeft een zekere uitstraling, is volhardend en ziet er geen been in om meisjes benaderen en ze te vragen om hun telefoonnummer en misschien een zoen en een knuffel. Dogging: A Love Story is een onderkoeld komische beschouwing over seks, gevaar, jaloezie en 21ste-eeuwse romantiek in het grote donkere buiten. (EH)