Bergmanesk en surrealistisch getoonzette korte film, gedraaid in 8mm zwart-wit. Een man, een doodskist, een klif. En toch niet humorloos.
Met slechts drie speelfilms op zijn naam heeft Carlos Reygadas (1971, Mexico Stad) zich onderscheiden als een van de meest authentieke, moedige en compromisloze talenten in de hedendaagse Mexicaanse cinema. Van Japón tot het controversiële Battle in Heaven en het magische Silent Light geldt dat Reygadas goeddeels zwijgende, mysterieuze allegorieën maakt waarin men worstelt met noties van vervreemding, spiritualiteit en seksualiteit, begrippen die erg actueel zijn in onze tijd. Zie ook: Serenghetti.(Urban Screens)