35 Rhums
Een vader en dochter wonen liefdevol samen in een grijs flatgebouw, ergens in een buitenwijk van Parijs, met uitzicht op het spoor. Regisseur Claire Denis stapt halverwege in hun levens, die zich voortbewegen als de voorbijkomende treinen. Denis filmt de geruststellende golfslag van het dagelijks leven, waarin een rijstkoker wordt gekocht of de was wordt gedaan.
In dit tempo ontvouwt zich hun levensgeschiedenis en die van twee flatgenoten. Een alleen wonende, reislustige huisvriend heeft een oogje op de dochter; een buurvrouw heeft een geschiedenis met de vader. Dat het contact tussen de vier flatbewoners niet probleemloos verder kan, blijkt tijdens een avondje met z’n vieren in de kroeg. Het versterkt het gevoel, dat voor iedereen het moment is aangebroken om iets los te laten. De vader beseft dat hij ouder wordt en dat het tijd wordt voor zijn dochter om haar eigen weg te kiezen.