In 1859 publiceerde Darwin The Origin of Species. Mensen die in 1859 geboren werden zijn onder meer de vader van Walt Disney, Ferris, de uitvinder van het reuzenrad, Sir Arthur Conan Doyle, Billy the Kid en Georges Seurat. 1859 was ook het jaar waarin voor het eerst zonnevlammen werden waargenomen, door R.C. Carrington.
'Op basis van een 30 beeldjes durend fragment van lichtreflectie in een lens. LSD is illegaal, 1859 niet.' (FW)