Una novia errante
Op weg naar een kleine badplaats voor een romantische korte vakantie krijgt Inès (Ana Katz) ruzie met haar vriend Miguel (gespeeld door lokale ster Daniel Hendler). Wanneer ze op de plaats van bestemming uit de bus stapt, blijft haar vriend gewoon zitten. Inès kan in haar eentje inchecken in het hotel. Ook later komt Miguel niet opdagen.
Het is een gênante situatie, die het uitgangspunt zou kunnen zijn voor een komedie, maar Katz kiest voor een realistischer aanpak. Inès worstelt met zichzelf en de situatie. Moet ze blijven en het beste ervan maken, of terug naar Buenos Aires? Ze kiest eigenlijk voor geen van beide mogelijkheden. De meeste tijd besteedt ze aan wanhopige en hopeloze telefoongesprekken met een weinig spraakzame Miguel. Dat gaat zelfs zo ver, dat de uitbater van de belwinkel haar met angst en beven aan ziet komen. Gelukkig is er de aardige local German (Carlos Portaluppi). Hij neemt haar mee op tripjes in de omgeving, maar wil hij nu meer van haar of niet? En wat wil zij eigenlijk van hem? Wat wil ze met zichzelf?
Vrijwel constant wordt Inès van dichtbij gefilmd, in mooi widescreenformaat. Haar wanhoop, eenzaamheid en besluiteloosheid worden de onze. De dragende rol van Inès lijkt Katz op het lijf geschreven. Niet zo gek als je weet dat ze niet alleen meeschreef aan het scenario, maar de film ook zelf regisseerde en produceerde.