The Darjeeling Limited
Wes Anderson is met slechts een handvol films al een van de ongekroonde koningen van de Amerikaanse popcultuur en zijn laatste film is de kroon op zijn oeuvre. In The Darjeeling Limited volgen we drie broers die een treinreis door India ondernemen om spirituele bevrediging te vinden na het dodelijke auto-ongeluk van hun vader enkele maanden eerder, en zich met hun moeder (Anjelica Huston) te herenigen, die in India non is geworden in een Himalayaans klooster. De oudste broer, Francis (Owen Wilson), is instigator en reisleider van de trip en ligt in de prak door een motorongeluk; de middelste broer, Peter (Adrien Brody), weet maar niet wat hij aan moet met de zwangerschap van zijn vrouw, en de jongste, Jack (Jason Schwartzman), is een versierder die zich voortdurend met zijn ex bezighoudt.