Profit Motive and the Whispering Wind
Verbazingwekkend elegante en weemoedige kroniek van de progressieve beweging in de VS, verteld aan de hand van de begraafplaatsen, gedenktekens en monumenten, dus van het symbolische en fysieke landschap. Op deze reis worden we voortgestuwd door een frisse wind die beelden verzamelt die een stem geven aan hen die uit het collectieve geheugen gewist zijn. Gianvito heeft een prachtige landschapsfilm gemaakt, een eerbetoon aan hen die streden voor hun principes, een film met een onderliggende kracht en spanning die het gevolg zijn van de boosaardige daden van de huidige regering van de Verenigde Staten. (Andréa Picard)