Paradiso Stills - Stil Levens
De eerste punkgolf in poptempel Paradiso werd vanaf 1980 door fotograaf Max Natkiel vastgelegd in zijn boek Paradiso Stills. Een deel van de gefotografeerde punkers waren naamloze vrienden van Natkiel. Filmmaker Jaap Pieters filmde de afgelopen jaren 75 geportretteerden, roerloos in de camera kijkend. Zijn film is als een fotoboek dat zich niet laat bladeren, maar een onverbiddelijk ritme heeft van drie minuten en twintig seconden, zo lang als een super8-rol duurt, gevolgd door de meer dan twintig jaar oude foto uit het boek. Pieters’ film wordt geprojecteerd als een 3-screen super8-performance waarbij zich elke keer een nieuw verhaal in het hoofd van de kijker afspeelt. Met live muziek van Hilary Jeffery en zijn gelegenheidsband Lysn.