Margot at the Wedding
Deze vierde speelfilm van Baumbach is een intiem relatiedrama vol schitterende, intellectuele humor. Het is de opvolger van zijn semi-autobiografische film The Squid and the Whale (2005) die een geslaagde première beleefde op het Sundance Film Festival en daar meteen al een prijs won, een van de vele die nog zouden volgen.
Volgens Baumbach is de stijl van de film beïnvloed door Eric Rohmer, de Franse meester van het door persoonlijkheden bepaalde relatiedrama, maar er zijn zeker ook elementen aan te wijzen van de humor van Woody Allen. Dit is een pareltje binnen de Amerikaanse onafhankelijke cinema, met een paar schitterende rollen. (LC)