Deze film ontstond uit een bijzondere samenwerking tussen zeven jonge regisseurs uit Singapore. De eigenzinnige regisseuse Sun Koh nam het initiatief en stelde de regels vast, maar vervolgens hadden de overige cineasten een gelijkwaardige inbreng. Ze waren meester over hun eigen deel, maar moesten ook vrijwilligerswerk verrichten bij het draaien van de andere delen.
Het werd geen omnibus van korte films, maar iets met meer samenhang en misschien ook wel met meer verschil. Sun Koh keerde terug naar het principe van het 'cadavre exquis', een artistiek gezelschapsspel dat door de surrealisten in de literatuur werd geïntroduceerd, waarbij de deelnemers elkaars werk aanvullen zonder de bijdragen van hun voorgangers te kennen. Een van de spelregels was dat de acteur Sunny Pang in alle delen de hoofdrol zou spelen. Dat was een goed idee, want zijn melancholieke blik en zijn kenmerkende lange haar houden de delen bij elkaar.
Het werd een film met uiteraard verschillende stijlen, maar met toch een innerlijke coherentie, die wellicht voorkomt uit het plezier dat de makers zelf aan hun experiment beleefden. Het is ook een film waarin het hedendaagse Singapore figureert op een nog niet eerder vertoonde, warmbloedige manier. De zeven Singaporezen werpen een blik vol zelfspot op Singapore en betrekken die zelfspot tevens op hun eigen film. (GjZ)