Het doe-het-zelffilmlab Atelier MTK in Grenoble, Frankrijk is de bakermat van de performancegroep Metamkine, maar ook van onder meer Lafoxe. Etienne Caire en Gaëlle Rouard zijn de drijvende krachten achter het lab en hebben een 16mm-performance met een geheel eigen signatuur ontwikkeld. Het basismateriaal voor Lafoxe is afkomstig uit oude Hollywoodfilms. Na uitgebreide bewerkingen in het lab worden deze bits and pieces opnieuw op het doek gebracht met meerdere filmprojectoren tegelijkertijd. Een dynamische vorm van breedbeeld, door hen hyperscope gedoopt, is het resultaat. Het geluid is een live mix van de oorspronkelijke optische soundtracks.