Wanneer een jong meisje uit Hokkaido met een kettingzaag wordt vermoord in haar hotelkamer in Tokio, wordt inspecteur Murata opgetrommeld om schot in de zaak te brengen. Sinds de dood van zijn vrouw, zes maanden eerder, leeft hij in een zelfverkozen isolement. Murata en zijn partner Namerikawa vertrekken naar een mistroostig stadje in Hokkaido (ditmaal zonder sneeuw) om het enige familielid van het meisje - haar broer, die in een rolstoel zit - op de hoogte te stellen. Een dag later is ook hij dood. Zelfmoord, lijkt het. Maar iets in dit zaakje klopt niet. De lokale agenten die Murata en Namerikawa bijstaan, trekken wel erg makkelijk conclusies. De aan slapeloosheid en hallucinaties lijdende Murata begint iedereen te wantrouwen, ook zijn partner. En is die mysterieuze bardame die altijd over aanwijzingen lijkt te beschikken nu op zijn hand of niet?
Flic is een stille en mysterieuze policier, waarbij de gemoedstoestand van Murata, een depressieve, drinkende en überchagrijnige man, even belangrijk is als de oplossing van de moord. De titel van de film is een verwijzing naar de Franse film Flic Story uit 1975, met Alain Delon.