In dit werk zien we een bloemlezing van de technieken die Lemaître in zijn werk gebruikt. Film annonce werkt zodoende als een trailer die het werk van Maurice Lemaître onder de aandacht brengt. De film speelt een spel met de karakteristieken van het medium. Tegelijk geeft hij daarmee zijn mening over propaganda en reclamefilms.