Cordero de Dios
In de hoogst onstabiele situatie in 1978 was Teresa bijna afgestudeerd arts, en woonde samen met haar man Paco en hun zesjarig dochtertje. Ze hadden banden met oppositiegroepen, en werden op een gegeven moment door de paramilitaire politie ontvoerd. Grootvader Arturo moest voor de kleine Guillermina zorgen, en probeerde met zijn goede contacten bij het leger zijn dochter en schoonzoon vrij te krijgen.
Cordero de Dios behandelt in een prachtige spiegelconstructie een voor de maakster hoogstpersoonlijk onderwerp. Haar vader, filmmaker Jorge Cedrón, stierf in de jaren zeventig onder nooit opgehelderde omstandigheden, en ze groeide met haar moeder op in Frankrijk. (GT)