Het luxe vakantieoord Martha’s Vineyard is een eiland voor de kust van Massachusetts. De oorspronkelijke bewoners, de Wampanoag-indianen, noemden het eiland ‘Noepe’: een toevluchtsoord. De Wampanoag werden gedecimeerd door Europese kolonisten. Deze overrompelend mooie super8-film is een monument voor een bijna verdreven volk en een bijna verloren natuurbegrip.