The Wayward Canon Presents: Simon and the Radioactive Flesh
Een voorstelling met afwisselend film en videokunst die zich gaandeweg ontwikkelt tot een vagevuurachtige nachtclubomgeving met deejays en discoballen. In de performance wordt gebruik gemaakt van Luis Buñuels film over de asceet Simon, een vereerder van de Simeon Stylites, die zijn geloof belijdt door op een pilaar in de woestijn te staan. Meerdere malen wordt hij bezocht door de duivel die hem probeert af te leiden van zijn plicht en daarin uiteindelijk slaagt door hem over te brengen naar het ‘vagevuur’ van een beatclub in het New York van de jaren 1960. Telkens als in de film de duivel verschijnt, wordt het verhaal onderbroken door een hedendaagse video van kunstenaars als Benjamin Callaway, Sophie Brown en Catherine Evlid, Nasan Tur, Mark Leckey, Omer Ali Kazma en Pablo Bronstein.