Sine (Digital/Analog-Convertor)
Een stuk digitale videotape fladdert in de luchtstroom van een ventilator, danst in het licht van een projector en werpt schokkerige schaduwen op de wand. De informatie die gecodeerd op de tape staat, blijft onzichtbaar, alleen het feitelijke materiaal, bevrijd van de opdracht om informatie op te slaan en betekenis uit te dragen - schrijft nu eigenzinnige mysterieuze boodschappen op het scherm. Wat keert van cyberspace terug in de fysieke ruimte? In welke gedaante manifesteren data uit netwerken zichzelf in ons dagelijks leven? In deze installatie raken et analoge en digitale tijdperk verstrengeld in een gedeeld schaduwspel, een combinatie van kalligrafie en informele kunst, authentieke cinema en psychedelische droommachines. (Matthias Müller)