Running Out of Time 2
Een sequel die niet alleen niet onderdoet voor het origineel, maar deze op het vlak van geestige actiescènes zelfs de loef afsteekt. To is sowieso geen filmmaker die graag in herhalingen valt: al zijn films hebben wel een nieuw element of een nieuwe invalshoek. Hier is dat vooral het streven om de vaart nog meer vaart te geven. En een knipoog, want ook in deze film toont To zijn speciale gevoel voor humor.
Lau Ching Wan keert in Running Out of Time 2 terug als de gedreven inspecteur Ho. Zijn tegenspeler Andy Lau uit het eerste deel keert niet terug (dat zou ook weinig overtuigend zijn voor een dief met terminale kanker) maar wordt waardig vervangen door Ekin Cheng, die de meest coole dief denkbaar speelt en de ijverige inspecteur behendig in zijn misdadige operaties betrekt. Er ontstaat een merkwaardige en eigenlijk onmogelijke band tussen de politieman en de crimineel, wat het verhaal de nodige onvoorspelbare wendingen geeft. De dief trekt als een ware magiër de meest opzienbarende ontsnappingen uit zijn hoge hoed. En To maakt de magiër geestig en geloofwaardig door te goochelen met filmtechnisch vernuft. ( GjZ )