De regisseur zag een elektrische gitaar waarop ‘rock-'n-roll never dies’ geschreven stond in de etalage van een pandjeswinkel. Dit werd het begin van het hilarische verhaal over Tiger, een overjarige, veel te oprechte student met veel te goeiige ouders, die ervan droomt een gitaarlegende te worden. Hij volgt een avondcursus creatief schrijven om inspiratie op te doen voor zijn songteksten. Zijn nummers zijn onverbiddelijk autobiografisch: ze gaan over zijn ouders, over zijn veel te jong overleden broer, en over zijn helden Jack Nevada en Pumppu, die twintig jaar geleden in een band speelden.
Als de enige fabriek in Tigers woonplaats dreigt te sluiten, blijkt Jack Nevada de eigenaar te zijn. Deze nodigt Tiger vervolgens uit in Helsinki te komen spelen, waar hij zelf vertegenwoordigers rekruteert voor het wondermedicijn Eternal Youth dat hij onlangs op de markt heeft gebracht. Tiger komt in de ontluisterende wereld der commercie terecht.
Rock ’n’ Roll Never Dies is een moderne parabel over de nobele standvastigheid van een wonderlijke en ambitieuze gitarist die zijn ziel niet aan de duivel verkoopt, maar trouw blijft aan zijn eigen idealen. Opgebouwd rondom rockklassiekers en flashbacks zit de film vol humorvolle toespelingen en visuele kwinkslagen die de rock-’n-rollliefhebber niet zullen ontgaan. (SdH)