Pushcarts of Eternity Street
Het is 1903. De straten van New Yorks Lower East Side worden bevolkt door handkarren en paardenwagens. Een kort fragment van filmbeelden uit die tijd wordt door Jacobs minutieus geanalyseerd. Door het beeld voorzichtig vooruit en dan weer achteruit te laten lopen, wordt een schat aan informatie aan het beeld onttrokken die anders voor het menselijk oog verloren zou zijn gegaan. Houding en uitdrukking van de mensen en het samenspel van bewegingen krijgen hierdoor diepte en betekenis.