Een politieagent raakt zijn pistool kwijt. Het gaat hier om een oudere, ervaren politieagent, die niet ver zijn pensionering staat. Het lijkt geen onoverkomelijke ramp, maar hij beseft terdege dat zijn hele reputatie op het spel staat. Als met zijn wapen een moord zou worden gepleegd, dan valt zijn hele staat van dienst aan duigen. Collega-agenten begrijpen het probleem. Niets minder dan de speciale politie-eenheid PTU (Police Tactical Unit) gaat zich ermee bemoeien. Van het één komt het ander en al snel lijkt de gehele politiemacht én de gehele onderwereld van Hongkong bezig met de jacht op het handvuurwapen van de bijna afgezwaaide agent. Zoals Hitchcock als geen ander wist gaat het niet om dat pistool (de beroemde McGuffin), want dat is alleen maar een aanleiding om een flitsend beeld van duister Hongkong te kunnen geven.
Er is over deze film opgemerkt dat de stijl belangrijker is dan de dialogen. De film wordt visueel en met veel actie verteld. De spaarzame dialogen worden onnavolgbaar uitgesproken door acteurs als Simon Yam, Ruby Wong en Lam Suet: klassenacteurs die tot de vaste stal van To behoren en die een politieagent net zo cool kunnen neerzetten als een gangster. ( GjZ )