Portraits, 1971-1972
In het begin verschijnen beelden van gezichten met grote snelheid op het doek. Er worden maar een paar gezichten gebruikt, maar Meter presenteert ze in een kubistische stijl vanuit talloze hoeken, zodat we binnen een seconde bijna de ‘hele’ persoon zien. Van begin tot eind wordt een sterk gevoel opgewekt van de materiële eigenschappen van film - krassen, flikkeringen etc. - die dit werk een dichte textuur geven. (John Du Cane)