Inde tekeningen van deze Rotterdamse kunstenaar heeft de gelijkenis met outsider-art gaandeweg plaatsgemaakt voor een gecontroleerde vorm. Voor Borderline Behaviour (her)maakt hij één grote wandtekening en vult hij een andere wand met zijn kleinere tekeningen. Van der Eerden opereert doelbewust. Hij wil krachtige, kernachtige beelden produceren, iconen. Zijn gebalde beeldtaal zou inderdaad perfect ingezet kunnen worden om logo’s en soortgelijke blikvangers te produceren binnen een extreem imagobeluste commerciële wereld. In zekere zin is Van der Eerden inderdaad een katalysator van de hedendaagse beeldcultuur , maar dan in subversieve zin. Vaak zijn het prangende, oerscènes die hij oproept, waar alle beschavingsnormen uit verbannen zijn.