Offside
Offside is een 99 minuten durend uitstapje naar de wereld van het voetbal, zonder dat we ook maar een halve seconde een bal of een voetballer te zien krijgen. De film gaat in feite over de rol die voetbal kan spelen in het leven van vrouwen in Iran, die het per wet verboden is om voetbalwedstrijden bij te wonen. Als ze echt voetbal willen kijken, moeten ze dat op televisie doen. De film laat zien hoe vindingrijk deze vrouwen kunnen zijn en hoe ingeperkt hun leven is.
We volgen diverse personages die er op allerlei manieren in slagen om een voetbalstadion in te komen, verkleed als jongen of zelfs in uniform, maar ze worden allemaal betrapt en apart gezet achter een hek buiten het stadion. Een groepje soldaten bewaakt ze. Maar al kunnen de jonge vrouwen de wedstrijd niet met hun ogen volgen, ze horen wel de geluiden die uit het stadion komen, en daar worden ze erg vrolijk van. Het is dan ook een belangrijke wedstrijd in de kwalificatierondes voor het WK 2006. Iran wint. De vrouwen zullen moeten worden gestraft worden voor hun uitdagende opstelling.