More Than Meets the Eye: Remaking Jane Fonda
Een remake van een van Jane Fonda’s fitnessvideo’s, waarbij ikzelf optreed op allerlei plekken… Over de beelden van de ijverige oefeningen heen projecteer ik provocerende en scherpe uitlatingen van Fonda uit haar activistentijd en ook, uit haar recente autobiografie, bedachtzame overpeinzingen over oorlog, politieke ommezwaaien, vrouwelijke angsten en de ‘noodzaak om volmaakt te zijn’. Hierdoor verwoordt deze remake mijn eigen gevoelens over het misdadige van hedendaagse oorlogshitserij en onze eigen medeplichtigheid in een wereld die leidt tot een soort culturele boulimie. (Scott Stark)