Mirror World
Reflecties, refracties, het vormenspel deconstrueert het verhaal en lokaliseert de sub-versie. Sekse en klasse worden herberekend en uitgewisseld: de prinses wordt de dienstmeid, de dienstmeid wordt de koningin. Mirror World is een uitbreiding van mijn oorspronkelijke montage. Het is geënt op mijn eerdere werk Mayhem wat betreft het verdraaien van narratieve causaliteit, en onderzoekt hoe ik met digitale afdruktechnieken onze percepties van de wereld in de vernieling kan helpen. (Abigail Child)