De talentvolle filmmaker Rafi Pitts refereert met zijn nieuwste film sterk aan de klassieke Iraanse cinema die uiterst nauwkeurig de werkelijkheid benadert. Ook Pitts maakt dankbaar gebruik van niet-professionele acteurs die veelal in een vertrouwde omgeving hun normale werk uitoefenen. Zijn indirecte manier van vertellen schept ruimte voor ademloze, bijna pijnlijk mooie en tijdloze beelden. Het is een soort filmmaken als het schrijven van een haiku, waarbij met uiterste precisie heel voorzichtig de juiste snaar wordt aangeslagen. (KB)