Fish Dreams
In zijn speelfilmdebuut vertelt de in Rusland geboren en in de Verenigde Staten wonende Mikhanovsky het verhaal van een jonge Braziliaanse visser. De zeventienjarige Jusce duikt op kreeften om zo zijn eigen boot te kunnen kopen. Zijn toekomst ligt in het kustplaatsje waar hij woont en duikt en nergens anders. Maar hij heeft een tweede droom. Hij hoopt ook op de mooie Ana, die met haar kind bij haar moeder woont en op televisie veel soapopera’s bekijkt om zich aan het dorpsleven te onttrekken. Als Rogério, een ambitieuze jongeman uit de stad, met commerciële en grootsteedse plannen voor het kleine dorpje terugkeert, nemen de kansen van Jusce af.