Een semiwetenschappelijk experiment om film te belichten door elektrocutie, met behulp van een Tesla-spoel, glijmiddel en bakken vol filmontwikkelaar. Het resultaat wordt ter plekke vertoond. Conrads zelfbespiegeling vertoont hier meer humoristische zelfspot dan menig visionaire, experimentele filmmaker zou kunnen opbrengen. De worsteling van de kunstenaar met media-apparatuur en mediacodes - en zijn poging om ze uit hun bedrukkende beperkingen te forceren - wordt een Herculische, of Chaplinesque strijd tegen een weerbarstige autoriteit. In Film Electrocution heeft Conrad geprobeerd om een beeld te maken door de film niet aan licht bloot te stellen, maar deze te koken, te bakken en stroomstoten toe te dienen. Zie ook zijn Pickled Films in het tentoonstellingsdeel van het programma Borderline Behaviour.