Exploding Camera
Enkele dagen voor 9/11 werd de commandant Massoud vermoord met een exploderende camera, een aspect dat het mede aanstoot gaf aan het Irak-drama. Julien Maire demonteerde een videocamera, maar liet de lichtsensor in tact. Lichtpunten die zijn verspreid in de ruimte worden door de camera geregistreerd en vormen een kleurrijk lichtspel. De explosies worden veroorzaakt door kleine lampjes die qua intensiteit variëren. De eenvoud en absurditeit van de ingezette middelen contrasteert fel met de agressiviteit en intensiteit van de resulterende beelden.