Eagle vs Shark
Lily is het type muurbloempje dat op onbegrijpelijke wijze trouw blijft aan de onverschillige wereld die haar omringt. Alles aan haar is het net niet. Verkeerde jurk, verkeerd loopje, verkeerde woorden. Het hoogtepunt van haar monotone dagen achter de counter in een fastfoodketen is de dagelijkse bestelling van Jarrod, een sociaal gemankeerde maar van zichzelf overtuigde verkoper. Net als zij heeft hij een kleine moedervlek boven zijn bovenlip en Lily is ervan overtuigd dat dit hen op een bijzondere manier aan elkaar verbindt. Hoewel Jarrod niet geïnteresseerd is in de timide Lily, belandt ze toch in zijn leven als ze bereid is om hem naar zijn geboorteplaats terug te brengen. Hier aangekomen wil Jarrod alleen maar de jongen die hem vroeger heeft gepest eindelijk van katoen geven.
Eagle vs Shark is een droge komedie die succesvol leunt op dialogen vol Nieuw-Zeelands understatement en een ingehouden maar uitgekiend spel. De regisseur ontwikkelde de plot vol herkenbare adolescentenproblematiek op basis van zijn eigen jeugdervaringen en die van zijn hoofdrolspelers. Toch worden Lily en Jarrod nooit gewone jongeren en het is die off-beat kwaliteit die de film tot een intrigerend liefdesdrama maakt. ( EH )