Wat is liefde en in welke vorm is liefde aanvaardbaar? Is ze gebonden aan huwelijkse trouw, zit ze verborgen in verwoestende jaloezie?
Tae-Han is de kleurloze eigenaar van een klein winkeltje en getrouwd met een vrouw wier liefde hij dacht te bezitten. Als hij erachter komt dat zij een minnaar heeft, valt zijn toch al wankele zelfbeeld in duigen. In plaats van een directe confrontatie met de verleider van zijn echtgenote aan te gaan, besluit hij hem in een val te lokken. Hij reist naar Seoul, waar zijn rivaal taxichauffeur is, en huurt hem in voor een lange reis. Voordat die reis bij zijn eigen vrouw eindigt, krijgen de mannen in onverwachte situaties heel wat met elkaar te stellen. Kijkend naar de zwijgende, weerbarstige en dan weer met hun overeenkomsten worstelende mannen, ontstaat langzaam het besef dat de rivaal even veel of even weinig voorstelt als de bedrogen echtgenoot. De vraag is of deze erkenning leidt tot een bredere kijk op wat liefde betekent en eist.
Kim Tai-Sik laat in dit tragikomische drama vol ironie en pathos niet zozeer de verwoestende kracht van het overspel zien, maar vooral het emotionele isolement van een kleine man die gevangen zit in zijn eigen onmacht en sociale klasse. (GT)