Dream Work
‘Mijn eigen techniek om films in de donkere kamer te produceren lijkt in principe erg op die van Man Ray: objecten (meestal filmstrips, maar hier ook voorwerpen) worden op de onbelichte film gelegd en frame voor frame herbelicht. Dream Work is mijn hommage aan Man Ray en tegelijkertijd is het opgedragen aan het begin van de Europese avant-gardefilm binnen de surrealistische beweging.’ (Peter Tscherkassky)