Een experimentele filosofische documentaire waarin het nazi-verleden van de beroemde Duitse filosoof Martin Heidegger (1889-1976) wordt onderzocht. De film werd opgenomen in het Zwarte Woud, waar Heidegger woonde en werkte. Op basis van vijftig jaar oude geluidsopnamen van Heidegger zelf en met behulp van een citaat van Heraclitus worden Heideggers gedachten over zijn verleden en zijn geloof in de macht van de interpretatie (hermeneutiek) in de westerse filosofische traditie gereconstrueerd.