Crossings
De film kwam tot stand toen Robert Fenz werkte aan de laatste film van Chantal Akerman: From the Other Side, een experimentele documentaire over de grens tussen de VS en Mexico. In haar film geeft Akerman een beeld van het leven aan beide zijden van de grens, waarbij ze de nadruk legt op het feit dat het voor de kijker niet mogelijk is om op basis van het beeld te beoordelen om welk land het gaat. Fenz trekt ditzelfde gegeven van een fysieke grens die twee werelden scheidt naar een meer abstract niveau, waarin de scherpe lijn een reeks andere gedaanten aanneemt.