Crossing the Dust
De film is een persoonlijk drama in oorlogstijd - voor de soldaten, het jongetje en vele anderen - en doet denken aan de Italiaanse neorealistische cinema, vooral door de documentaire-achtige aanpak en het inzetten van niet-professionele acteurs. (LC)