Clash of Egos
In deze satire wordt het vak van filmmaker zelf op de hak genomen. En nu eens niet de dwaze grote filmbonzen in Hollywood, maar een van zichzelf overtuigde trilogieregisseur die op hardhandige wijze geconfronteerd wordt met zijn publiek. Of eigenlijk, met zijn gebrek aan publiek. Geschreven door Anders Thomas Jensen, de productieve en veelzijdige schrijver van onder meer Open Hearts en After the Wedding. De botsende ego’s uit de titel worden gespeeld door twee grote lokale Deense sterren: een bijna onherkenbare Ulrich Thomsen als Tony de vuilnisman met losse handjes, en Nikolaj Lie Kaas als de arrogante filmmaker Vorten.
Wanneer de gescheiden Tony op een dag de kinderen mee mag, zijn alle films uitverkocht en belanden ze in de lege zaal waar het laatste ‘meesterwerk’ van Vorten draait. Als zijn dochter tijdens het kijken in huilen uitbarst, kan Tony zich niet meer beheersen. Hij wil zijn geld terug, en wel van de maker. Dit is de aanleiding voor een onwaarschijnlijke reeks gebeurtenissen, waarin Tony plotseling belandt op de stoel van de scenarioschrijver van een actiefilm die Vorten moet gaan regisseren.